2013. december 9., hétfő

Tanárok meggyőzése a bloghasználat előnyeiről

Napjainkban, az információs kommunikációs technológiák nagymértékű elterjedése időszakában rengeteg pedagógiai munkát és a diákok munkáját segítő internetes oldallal találkozhatunk. Az egyik ilyen pedagógiai munkát segítő internetes weboldal a blog. A blogoknak az aktív használata rengeteg előnnyel jár, jelentősen megsegíti mind a tanárok, mind a diákok helyzetét a mindennapokban. Legfőbb előnyük, hogy a pedagógus és a diák közti kapcsolat nem csak az órák keretein belül jön létre, hanem a nap további szakaszába is fennmaradhat az internet segítségével. Másik nagy előnye, hogy az ismeret közvetítése nem csak a 45 perces óra alatt történhet, hanem a hét folyamán bármikor, hiszen az internet bármikor elérhető.
A pedagógusok könnyedén és gyorsan tölthetnek fel tananyagot, oszthatnak meg az iskolai témákkal kapcsolatok egyéb internetes holnapokat, cikkeket. Ezeknek az oldalaknak a másik nagy előnye, hogy rengetek pedagógus és diák olvashatja ezeket az írásokat, és így ötleteket, tapasztalatokat és megfigyeléseket oszthatnak meg egymással. Rendkívül hasznos lenne minden pedagógus számára használni ezeket az oldalakat, hiszen egymásnak segítséget nyújthatnak, módszereket oszthatnak meg és egyéb forrásanyagot, információs anyagot cserélhetnek egymás között. Azonban a pedagógusok nagy része nem alkalmazza munkája során ezeket az oldalakat. Elsősorban azért, mert a legtöbb pedagógus nem rendelkezik megfelelő informatikai ismerettel ahhoz, hogy ezeket a holnapokat könnyen, gyorsan és hatékonyan tudják használni az oktatás folyamán. Egy másik ok az lehet, hogy félnek a pedagógusok attól, hogy ötleteiket, módszereiket más tanárok is felhasználják, így nem maradnak meg az egyedi, saját órai taktikák. Ez azonban azért nem jó hozzáállás a tanárok szempontjából, mert sokkal hatékonyabb lenne mindenkinek, ha megosztanák, nyilvánosságra hozzák a különböző módszereket, ismereteket. Így mindenki fejlődhet és újdonságokkal ismerkedhet meg.
Ezek a blogok még azért rendkívül hatékonyak, mert nemcsak tanulással kapcsolatos ismereteket cserélhetnek, és oszthatnak meg egymással a tanárok, hanem például osztályfőnöki tevékenységekről, feladatokról is szó eshet. Könnyen megoszthatják egymással osztálykirándulási, ballagási tapasztalataikat, akár a helyszínekről, akár jegyvásárlásról, meghívókészítésről. A pedagógusok egyszerűen és gyorsan biztos forrás alapján felhasználható ismeretekhez jutnak.

Remélem így, hogy a bloghasználat pozitív tulajdonságait összeszedtem, minden pedagógus szívesebben alkalmazza majd a blogokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése