Tanárok meggyőzése a bloghasználat előnyeiről
Napjainkban,
az információs kommunikációs technológiák nagymértékű elterjedése időszakában
rengeteg pedagógiai munkát és a
diákok munkáját segítő internetes oldallal találkozhatunk. Az egyik ilyen
pedagógiai munkát segítő internetes weboldal a blog. A blogoknak az aktív
használata rengeteg előnnyel jár, jelentősen megsegíti mind a tanárok, mind a
diákok helyzetét a mindennapokban. Legfőbb előnyük, hogy a pedagógus és a diák
közti kapcsolat nem csak az órák keretein belül jön létre, hanem a nap további
szakaszába is fennmaradhat az internet segítségével. Másik nagy előnye, hogy az
ismeret közvetítése nem csak a 45 perces óra alatt történhet, hanem a hét
folyamán bármikor, hiszen az internet bármikor elérhető.
A pedagógusok könnyedén és gyorsan tölthetnek fel
tananyagot, oszthatnak meg az iskolai témákkal kapcsolatok egyéb internetes
holnapokat, cikkeket. Ezeknek az oldalaknak a másik nagy előnye, hogy rengetek
pedagógus és diák olvashatja ezeket az írásokat, és így ötleteket,
tapasztalatokat és megfigyeléseket oszthatnak meg egymással. Rendkívül hasznos
lenne minden pedagógus számára használni ezeket az oldalakat, hiszen egymásnak
segítséget nyújthatnak, módszereket oszthatnak meg és egyéb forrásanyagot,
információs anyagot cserélhetnek egymás között. Azonban a pedagógusok nagy
része nem alkalmazza munkája során ezeket az oldalakat. Elsősorban azért, mert
a legtöbb pedagógus nem rendelkezik megfelelő informatikai ismerettel ahhoz,
hogy ezeket a holnapokat könnyen, gyorsan és hatékonyan tudják használni az
oktatás folyamán. Egy másik ok az lehet, hogy félnek a pedagógusok attól, hogy
ötleteiket, módszereiket más tanárok is felhasználják, így nem maradnak meg az
egyedi, saját órai taktikák. Ez azonban azért nem jó hozzáállás a tanárok
szempontjából, mert sokkal hatékonyabb lenne mindenkinek, ha megosztanák,
nyilvánosságra hozzák a különböző módszereket, ismereteket. Így mindenki
fejlődhet és újdonságokkal ismerkedhet meg.
Ezek a blogok még azért rendkívül hatékonyak, mert
nemcsak tanulással kapcsolatos ismereteket cserélhetnek, és oszthatnak meg
egymással a tanárok, hanem például osztályfőnöki tevékenységekről, feladatokról
is szó eshet. Könnyen megoszthatják egymással osztálykirándulási, ballagási
tapasztalataikat, akár a helyszínekről, akár jegyvásárlásról,
meghívókészítésről. A pedagógusok egyszerűen és gyorsan biztos forrás alapján
felhasználható ismeretekhez jutnak.
Remélem így, hogy a bloghasználat pozitív
tulajdonságait összeszedtem, minden pedagógus szívesebben alkalmazza majd a
blogokat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése