Miért jó blogot írni
A mai fiatalok
többsége rengeteg időt tölt a számítógép előtt, így könnyedén feltételezhetnénk
azt, hogy mindent tudnak az internet adta lehetőségekről. De vajon tényleg így
van?
Egyre több
helyen találkozhatunk olyan weboldalakkal, ahol saját élményeinket oszthatjuk
meg másokkal. Az emberek szeretik mások számára is elérhetővé tenni
véleményüket, gondolataikat. A napló írása már évszázadok óta ismert. Ennek
továbbfejlesztett változata hódította meg a világot az elmúlt években: a blog.
Maga a blog egy önkifejező eszköz, ami nem feltétlenül személyes, de kommunikációs
eszközként funkcionál. Blogot bárki készíthet, amelyet mindenki a saját
érdeklődésének megfelelő tartalommal tölthet fel. Szerzője aktívan
tevékenykedik, hiszen folyamatosan új ismeretekkel, gondolatokkal bővíti azt.
Egyre több teret
hódítanak meg, nemcsak a fiatalok körében. Természetesen meghódította a
diákokat s a tanárokat egyaránt. A jó tanár élete végéig nevel s tanít. Arra
szánják idejüket, hogy ismereteiket átadják a fiatalabb generáció számára, akik
majd szintén tovább adhatják azt, tehát valami maradandód hozzanak létre, valamit,
ami tovább él. A tanároknak nyitottnak kell lenniük diákjaik felé. Segíteni, ösztönözni,
motiválni kell őket. A blog használatával hozzájárulhatnak ahhoz, hogy
színesebb, érdekesebb módon adják át az ismereteiket. A tankönyvek világa
helyett, egy új, modernebb oktatást alakíthatnak ki, amivel a diákok
érdeklődését is jobban felkelthetik, esetleg meg is szerettethetik az adott
tárgyat. Fontos azonban azt leszögeznünk, hogy egy diákot sem kényszeríthetnek
arra, hogy blogot írjon. Nem tehetik kötelezővé a tanulók számára. A „kötelező”
szó gyakran csak elijeszti őket a használatától. A jó tanár szemléletesen
mutatja be az ismereteknek az összefüggéseit, miközben együttműködik a
tanítványaival. Közvetlenebb, személyesebb oktatás megy végbe, ami a diákokat
is lelkesítheti. Nem a monoton, szigorú tanmenethez vannak kötve, ami olykor
frusztrálhatja is őket. A tanárok saját ábrák, magyarázatok segítségével segítheti
a diákok munkáját. Nem ritka a videoblogoknak az alkalmazása sem. Ezáltal még interaktívabbá
lehet tenni egy órát. A tanár be is tudja mutatni az adott tananyagot, s így a
tanulóknak is könnyebb a feladatra reagálniuk.
Természetesen a
blogok sikerességéhez mindkét oldalról aktív működésre van szükség. A diákok is
megoszthatják egymással jegyzeteiket, véleményüket, gondolataikat. Nem csak az
oktatásban, hanem bármilyen témában írhatnak bejegyzéseket. Lehet az hobbi, szórakozás,
bármi.
Sokan elgondolkodhatnak
azon, hogy vajon miért is van erre szükség? Miért is osztják meg egymással a
diákok a jegyzeteiket? Hiszen nem egységes oktatásban vesznek részt? Ha a kérdést végiggondoljuk, akkor vissza is
lehet tekinteni saját diákéveinkre. Mindenki volt diák, tele papírokkal, feladatokkal.
Diákként azt gondolom, hogy mindenkinek jól jön néha egy kis segítség, mikor
már teljesen elveszettnek érezzük magunkat. Sokszor egy diák „látásmódja”
sokkal jobban megfelel egy másik diáknak, mint egy tanáré, így könnyebb is lesz
az adott feladatot elsajátítani. Ezáltal mindkét fél sokat tanulhat a másiktól.
Segítheti, kiegészítheti sőt hozzá is szólhat az adott jegyzethez.
A blogok tehát
szép lassan a mindennapjaink részévé válnak. Olyan közösségek alakulhatnak ki,
amelyeket az azonos érdeklődés révén még inkább összetartanak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése